PDA

Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : De Drie Gebroeders - MWS



binnenvaart
09.02.2013, 20:02
Schiffsdaten

Name: De Drie Gebroeders
registriert in: Akkrum
Eigner: Firma Reidinga zand en grindhandel
Nationalität: :n:

Länge: 28,58 m
Breite: 5,05 m
Tiefgang: 1,88 m
Tonnage: 118 T

Maschinenleistung: 110 PS
Maschinenhersteller: Gardner

Baujahr: 1931
erbaut in: :n:
Bauwerft: Kempers in Alphen aan de Rijn

Bilder gemacht in Akkrum ( Friesland ) am 05-07-2012

Via het Binnenvaartforum heeft er iemand gereageerd.
Ik weet wat te vertellen over de Drie Gebroeders.Mijn ouders hebben dat schip gehad van !963 tot 1977 en voer toen onder de naam Eben Haezer
Eigenaar A van Egmond.Het schip is in 1931 gebouwd bij Kempers in Alphen a/d Rijn in opdracht van iemand uit Broekerhaven en die wilde een zeewaardig schip omdat hij er aardappelen en groeten mee vervoerde van Broekerhaven naar Amsterdam. Er werden geen klippers meer gemaakt en wel luxe motors, zodat er dit ontwerp uit kwam dus hij is origineel zo gemaakt met de klipperkop. Een klipperkop gooit het water weg met in de wind op varen zodat je minder water aan boord kreeg. Hij is gebouwd met een 60 pk Kromhout en mijn ouders hebben er later een 110 pk Gardner in gezet en er later 2 roeren aan laten hangen.
Ze hebben er veel zakken cement van Munster Duitsland naar Medemblik en Hoorn mee gevaren. Hij is in 1977 verkocht en naar Akkrum gegaan waar de man er zijn eigen zand en grint handel mee bevoorraadde dus hij ligt daar al 30 jaar.

binnenvaart
09.02.2013, 20:03
Bilder gemacht am 08-09-2012 auf den Prinses Margrietkanaal