Hallo,
hier die nächste Suche nach Schiffsnamen unbekannter Schiffe, aufgenommen von Siegfried Wilk (Teil 110):
WU-133, ein GMS in Mannheim im April 1952.
Wer kann den Namen angeben?
Grüße
Muranfan
Hallo,
hier die nächste Suche nach Schiffsnamen unbekannter Schiffe, aufgenommen von Siegfried Wilk (Teil 110):
WU-133, ein GMS in Mannheim im April 1952.
Wer kann den Namen angeben?
Grüße
Muranfan
Sämtliche hochgeladenen Fotos / Bilder bleiben mein Eigentum und sind urheberrechtlich geschützt.
Denke ein von der vier identieke Schiffe NESKA 1 bis 4.
(51,50x 6,04 x 2,32 mtr und etwa 440 To.)
Gruss Wim
Hallo Wim,
danke, klasse! Auf dem originalen Scan ist als letzte Ziffer am Bug eine "2" erkennbar, daher werde ich das Foto als NESKA 2 übernehmen.
Grüße von der Donau,
Rolf
Hallo Murafan , ; enige daten und hinweisen uber der NESKA 2 .
1938 , MOTOE ; Nederlandsche Rijnvaart Vereniging ; Rotterdam ; Werft : Haarlemse Scheepsbouw Maatschappij . te Haarlem .
1946 ; NESKA 2 ; N.R.V.
1952 ; NESKA 2 ; N.V. Duitsh - Hollhdisch Scheepsbedrijf Samenwerking .
1967 ; Neska 2 ; N.R.V.
1968 ; EWT 2 ; NRV
1971; Obwalden ; Ultra AG . Basel
1975 ; Obwalden ; Mayflower NV . Curacau
1975 ; Zilverput ; L.Schipper , Wemeldingen
1977 Agnes H 2 ; W.Drenth . BV. Maasbracht .
EU nummer = 2308214
laadvermogen 441 ton later 434 ton
lengte = 5149 cm -- 5155 cm .
breedte 602 cm ---604 cm ;
diepgang 232 cm
motorleistung = Deutz 310 pk later GM 360 pk .
Gruss Jacob
Hallo,
hier im Forum sind mehrere NESKA-GMS eingesetzt, darunter auch NESKA 2. Was mich im Zusammenhang mit Neska irritiert, ist das Kaminsignal auf Bild #1. Leider zeigt keins der im Forum gezeigten Bilder einen weiteren Kamin. Nach längerer Suche fand ich in Heidis Flaggen-Halstuch eine NESKA-Flagge, die ich etwas vergrößern musste. Ich hoffe, sie nimmt mir das nicht übel.
Gruß, Walter
Anbei ein Foto mit Kaminsignal vom Moterschiff NESKA 2.
Handhaspel ,
NESKA ist die NEderreinisch Schiffahrts KAntor . mit hauptsitz in Duisburg - Ruhrort . Mit kantoren langs der Rhein von 1922 kantoren in Straatsburg en Antwerpen . Am 1 april ist die N.V. Steenkolen Handels Vereeniging (S.H.V. ) , het moederbedrijf van de Nederlandsche Rijnvaart Vereeniging opggericht . Doel van het bedrijf was de in- en verkoop , overslag van steenkolen , steenkoolbriketten en cokes . Alle sleepboten en sleepschepen vielen onder de N.R.V . met thuis haven Rotterdam .De schoorsteen had een witte band met zwarte letters NRV . Dit is later veranderd in een diagonale blokken band in de kleuren Blauw/wit De duwboten hadden het firma logo onder de stuurhut ,op de voorkant staan . dit omdat er op de schoorstenen ( 2 stuks ) geen ruimte was . Daar de rederei veel steenkool vervoerde , voor de WO 2 uit duitsland en Limburg bedoelt voor bunkerwerk in de havens ; en na WO2 veel Amerikaans Antraciet bestemd voor het Amerikaanse en Engelse bezettings leger ,kreeg de Rederei de bijnaam ( Nicname ) de STEENKOLEN . De motorschepen kregen alle de naam NESKA gevolg door een nummer , maar met thuishaven Rotterdam , uitgezonder NESKA 31 +32 met Duisburg-Ruhrort als thuis haven .De motorschepen voerden , tijdens de vaart de NRV + de NESKA vlag in de voormast . of als er gesleept werd de sleepvlag of de sleepcilinder + de Neska vlag . De duwbakken droegen tot 1968 de naam NESKADUW + nummer .
Hallo Watermann en sjaak,
ik wil je hertelijk bedanken voor Foto en de uitleg,
Gruß, Walter